Kilka porad jak wypromować swoją markę na Instagramie: Instagram to aplikacja, z której korzysta już ponad miliard użytkowników. Każdego dnia setki milionów osób wchodzi na Instagrama, przegląda publikowane tam treści i publikuje własne. Sprawia to, że Instagram jest jednym z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi by sprawić, żeby nasza marka zaistniała w sieci. Jeśli uda nam się sprawić, że nasza marka będzie rozpoznawalna w Internecie, zapewni jej to sukces na dzisiejszym rynku, który jest zdominowany przez social-media.
Warto zatem zainteresować się sposobami na to, jak wypromować swoją markę używając Instagrama. Daje on bowiem nieporównywalne możliwości jak dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie. Pozwala też na trafienie do odpowiedniej grupy klientów z naszą marką dzięki zastosowaniu hasztagów. Jeżeli twoja marka jeszcze nie ma konta na Instagramie, najwyższy czas to zmienić. Bez tego bardzo trudno będzie ci osiągnąć jakąkolwiek popularność. Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu, z którego dowiesz się jak promować swoją markę na Instagramie.
Zapoznaj się z tym, co się dzieje na Instagramie
Przygotowując się do promocji swojej marki na Instagrame, powinieneś przede wszystkim zapoznać się z tym, co się dzieje w instagramowej przestrzeni. Bądź na bieżąco z panującymi trendami dotyczącymi publikacji postów, żeby zostać zauważonym. Najważniejszym jednak z pierwszych kroków jest rozpoznanie dotyczące twojej branży. Zapoznaj się z profilami konkurencji i zobacz, w jaki sposób oni podchodzą do marketingu. Jakiego rodzaju treści publikują? Jak często? Ile osób ich obserwuje? Jakie posty zyskują sobie największą popularność? Postaraj się zgromadzić jak najwięcej informacji, które pozwolą ci na zaplanowanie skutecznej strategii działania. Chcesz przecież być lepszy od swojej konkurencji i zdobyć więcej followersów, niż oni. Dzięki profilom konkurencji możesz też dotrzeć do potencjalnych klientów oraz fanów, a więc możesz wykorzystać ich popularność do swoich potrzeb. Wchodź w interakcje z fanami konkurencji, żeby zwrócić na siebie ich uwagę. Jeżeli zadbasz o odpowiednią atrakcyjność publikowanych przez siebie postów, być może uda ci się przeciągnąć część z nich na swoją stronę. Obserwuj swoją konkurencję regularnie, żeby być na bieżąco. Nie pozwól na to, żebyś został w tyle.
Bądź aktywny na Instagramie
Jeżeli chcesz, żeby twój instagramowy profil osiągnął znaczącą popularność, był obserwowany, popularny i przede wszystkim skuteczny jako środek do zgromadzenia klientów, przede wszystkim musisz być aktywny w sieci. Publikuj dużo postów, obserwuj osoby, dodawaj komentarze pod postami innych osób, najlepiej potencjalnych klientów i fanów. Marketing na Instagramie to czasochłonne zajęcie. Niektóre firmy zlecają go wręcz osobom trzecim. Istnieją już specjalne firmy, które zajmą się promowaniem twojej marki na Instagramie. Istnieje szereg narzędzi, które pomogą nam na prowadzenie marketingu na dużą skalę. Jeżeli jesteś początkującym instagramowiczem, pierwsze kroki stawiaj samodzielnie. Jeśli jednak twoja firma rozrośnie się do dużych rozmiarów, sprostanie temu, aby być ciągle na czasie na Instagramie może wiązać się nawet z koniecznością zatrudnienia dodatkowej osoby, która będzie zajmowała się tworzeniem i publikowaniem postów oraz zdobywaniem popularności. To bardzo ważne, aby twój profil był regularnie śledzony, odwiedzany i komentowany przez inne osoby. Każdego dnia coś się powinno dziać, dlatego nie dawaj o sobie zapomnieć. Dodawaj minimum jeden post dziennie i nie znikaj z pola widzenia potencjalnych klientów!
Dodawaj ciekawe posty na Instagramie
Jak dodawać posty na Instagramie, żeby przyciągały one uwagę potencjalnych followersów? Instagram to przede wszystkim przekaz wizualny, zadbaj więc o to, żeby każdy twój post zawierał atrakcyjną grafikę. Jeżeli jeszcze nie masz dobrego fotografa dla swojej firmy czy marki, to najwyższy czas się o to zatroszczyć. Niewyraźne zdjęcia słabej jakości całkowicie cię pogrążą. Musisz być przede wszystkim widzialny i interesujący. Oprócz tego dbaj o to, żeby publikowane przez ciebie treści były ciekawe i atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Jednym z popularnych sposobów na podbijanie popularności na Instagramie jest na przykład organizowanie konkursów, które będą aktywizować twoich followersów i pomogą dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.
Dodawaj odpowiednie hasztagi
Instagram to oprócz przekazu wizualnego jeszcze sieć hasztagów, które pozwalają na trafienie do odpowiedniego kręgu potencjalnych klientów i ludzi, którzy mogą być zainteresowani nasza marką. Dbaj o to, żeby wśród twoich hasztagów znalazły się te, które umieszczą cię pośród konkurencji, ale także te, które pozwolą dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Wpisuj nie tylko hasztagi związane z konkretnym postem, które opiszą co się w nim znajduje, ale także ogólne hasztagi dotyczące twojej marki, po których będzie można cię znaleźć.