Ile kosztuje sklep internetowy – wiele osób, które chcą założyć sklep internetowy, na pewno zastanawia się, ile taka operacja będzie kosztować. W takim razie należy zaznaczyć, że dla przedsiębiorców otwarcie sklepu internetowego nie musi pochłaniać dużych środków finansowych. Oczywiście na koszt prowadzenia sklepu internetowego składają się nie tylko opłaty związane z prowadzeniem strony internetowej, ale także inne koszty, w tym przede wszystkim reklama, składki ZUS czy opłaty księgowe.
Czym są sklepy internetowe i dlaczego są tak popularne?
Sklep internetowy definiowany jest jako miejsce, w którym za pomocą kilku kliknięć myszką można dokonać zakupu bez wychodzenia z domu. Powodem, dla którego sklepy internetowe cieszą się tak dużą popularnością, jest to, że przynoszą one wiele korzyści samym przedsiębiorcom i klientom.
Otóż korzyści płynące z prowadzenia sklepu internetowego dla przedsiębiorców to przede wszystkim: zwiększona możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców, możliwość wystawienia na sprzedaż dowolnej ilości produktów, możliwość zaoszczędzenia dużej ilości pieniędzy oraz stały monitoring tego, co dzieje się w sklepie możliwość zmiany. I odwrotnie, jeśli chodzi o korzyści płynące z zakupów w sklepie internetowym, można wymienić takie rzeczy jak: możliwość zaoszczędzenia czasu, możliwość zaoszczędzenia pieniędzy, możliwość skorzystania z wielu ciekawych rabatów, możliwość zrobienia zakupów za różne artykuły bez wychodzenia z domu.
Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego
Jak wspomniano powyżej, koszt prowadzenia sklepu internetowego obejmuje nie tylko koszt strony internetowej prowadzenia takiego sklepu internetowego, ale także różne składki ZUS, koszty marketingu i księgowości. Cóż, jeśli chodzi o koszty prowadzenia strony internetowej centrum handlowego, możliwości są tutaj dwie, ponieważ sprzedaż w Internecie może odbywać się poprzez zakup nazwy domeny prywatnej lub sprzedaż za pośrednictwem różnych platform sprzedażowych. Decydując się na zakup domeny musieliśmy liczyć się z kosztem ok. 2000-8000 zł netto w agencji interaktywnej opartej na platformie sklepowej. Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż na platformie Allegro, koszt będzie niższy.
Jeśli chodzi o koszty związane ze składkami do ZUS-u, warto również dokładnie przemyśleć, czy planujesz rozpocząć działalność w Internecie na ryczałcie, czy na VAT. W przypadku, gdy zdecydujemy się na płatność w jednym ryczałcie, koszty związane z prowadzeniem sklepu będą niższe. Należy jednak pamiętać, że obecnie minimalna składka dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą wynosi 840 zł.
Dodatkowe koszty związane z reklamą i marketingiem sklepu internetowego
Prowadząc działalność w Internecie, powinniśmy być przygotowani finansowo na różne działania związane z reklamą i marketingiem, ponieważ tylko wykorzystując je mamy szansę wyróżnić się na tle konkurencji, zaistnieć na rynku i zyskać grono zadowolonych stałych klientów. Cóż, istnieje wiele rodzajów promocji w sklepie internetowym, z których niektóre obejmują: targetowanie witryny, Google Ads, Zakupy Google, marketing e-mailowy oraz reklamę w mediach społecznościowych i YouTube.
W zależności od wybranego przez nas formatu promocji sklepu, będziemy musieli brać pod uwagę różne przedziały cenowe. Przykładowo, jeśli decydujemy się na reklamę na Youtube, nie ma tu określonej ceny promocyjnej. Otóż w tym przypadku płacimy za reklamy tylko wtedy, gdy zobaczą je internauci. Jest podobny do Google Shopping i Google Ads. Bo przedsiębiorcy decydujący się na taką formę reklamy płacą tylko wtedy, gdy internauta faktycznie kliknie w link polecający, który przekierowuje na stronę szczegółową sklepu.
Jeśli chodzi o reklamę w mediach społecznościowych, istnieją dwie opcje: budowanie profilu firmy (bezpłatnie) oraz współpraca z influencerami (barter lub rekompensata finansowa). W tym drugim przypadku stawka zależy od liczby osób obserwujących daną osobę. Natomiast jeśli chodzi o pozycjonowanie strony to cena za taką operację to 900-3000 zł netto miesięcznie. Bo w przypadku pozycjonowania należy pamiętać, że jest to proces długotrwały, gdyż na prawidłowe pozycjonowanie strony firmowej składa się wiele kluczowych czynników i najlepiej, aby takie operacje wykonała firma specjalizująca się w SEO. w ten sposób możemy zapewnić, że cały proces pozycjonowania zostanie przeprowadzony rzetelnie i sprawnie, a zyski z niego w pełni satysfakcjonujące.